11/14/2011

Kelas Asas solekan kolej Komuniti Kota Melaka siri1

Assalam semua..x lambat kiranya kita nak ucapkan salam aidil adha.Faktor masa dan beban kerja membuatkan kita lama juga x update page ni.Ok buat pengetahuan setelah mendapat maklum balas dari pihak kolej Komuniti Kota Melaka,maka kita telah pun memyempurnakan pada 5 hari sebelum perayaan hari raya korban yang lalu.Seawal pagi kita tiba di kolej Komuniti.Ketibaan disambut oleh pegawai bertugas.Perasaan berdebar dan teruja kerana dapat berkongsi ilmu dengan peserta yang hadir.Ucapan terima kasih pada pihak pengarah Ko
lej Komuniti yang menjemput pihak Jemari Beaute . Disini kita paparkan sebahagian taklimat dan tugasan yang dilakukan pada hari tersebut.
Sessi soal jawal untuk pengenalan asas produk

candid sekejap sebelum kedatangan Mr Photografer

sebahagian peserta yang hadir

penerangan peralatan dan demo aplikasi bagi yang tiada asas ..

Selepas makan tengahari.semua peserta teruja sebab masing2 perlu lakukan tugasan sepertimana yang kita terangkan seawal sessi...
sebahagian hasil kerja peserta sendiri dan bantuan dari kita.Semoga mereka menggunakan segala maklumat yang diberi dengan sempurna.

Peserta Ramlah dari jauh...masjid tanah amat meminati makeup tapi x pernah menggunakan walau secalit bedak sekali pun.Kita rasa terharu atas perasaan minat beliau.

Bagi Ct NAbiha amat sukar baginya untuk solekan pada awalnya selepas beberapa kali mencuba sewaktu praktikal amat teruja dan seorang yang happy go lucky.
Wajah Erdawati nampak berbeza walaupun makeup yang simple ...katanya asas perlu untuk kita nampak lebih yakin dan kelihatan berseri..

PuanMasita,peserta yang paling matang..amat teruja dan seronok dapat menyelami rahsia asas solekan..

Bagi NorFadzilah yang memang suka kecantikan merasa amat bermakna ..katanya kecantikan x lari dari wani
ta.maka dengan minat yang mendalam menyebabkan beliau ingin menjadikan ia sebagai bidang yang lebih profesional.Insyallah jika diizinkan dan moga success...
Salah seorang peserta yang juga mempunyai nama yang sama iaitu Nor Fadzilah.Beliau amat meminati bidans solekan.Bagi Fazilah apa2 yang berkenaan tentang kecantikan akan menarik minat beliau.Beliau merupakan salah seorang peserta yang bersemangat dan ingin dalaminya sebagai bidang profesional.Moga kamu berjaya mencapai cita2 tersebut.
Sessi bergambar setelah selesai praktikal ole semua peserta.Moga semua mendapat manfaat dari kami...

MAkeover makeup Bersama Harian Metro 2018

Hi Semua...lama kita x update apa2 kat sini..Kali ni kita nak share sebahagian artwork dan tips makeover kita bersama akhbar Metro..sebelum ...